Bu uygulamalar (hem ücretsiz hem de ücretli), mağazanızın pazarlama, envanter yönetimi, nakliye yöntemleri, SEO, stoksuz satış, güvenli ödeme, hız optimizasyonu ve çok daha fazlasındaki işlevselliğini geliştirmek için yardımcıdır. Geniş bir ekosistem, her büyüklükteki ve sektördeki Shopify mağazalarının ihtiyaç duyduklarını bulmasını sağlar. Bu kadar çok seçenek mevcutken, hangi Shopify uygulamasının işinize en uygun olduğunu bulmak çok zor olabilir. En iyi Shopify uygulamalarını bulmak ciddi bir zaman ve emek gerektirir.
Araştırmalarımız sonucunda sizin için 4 farklı Shopify uygulamasını derledik. Bunların hepsi bir çevrimiçi mağazasının kendi kategorisinde en iyi Shopify uygulamalarının arasında yer alır. Öyleyse, hazırsanız başlayalım!
1) Loox - Fotoğraflı Müşteri Yorumları, dönüşümleri artırmaya, müşterilerin sosyal medyada paylaşılan incelemelerinden daha fazla trafik çekmeye ve bu inceleme verilerini SEO için entegre etmeye yardımcı olan olmazsa olmaz bir araçtır. Bu uygulamayı kullanarak, ürününüzün müşteriye ulaşmasından sonra müşterinize otomatik mail atarak ondan yorum isteyebilir, üstelik yorumu karşılığında ona indirim kuponu verebilirsiniz. Bu sayede ürün ve mağaza yorumlarınız otomasyona bağlanır. Ayrıca kendi mağazanız için uygun olan zamanlamanızı, inceleme formunu, yazı tipini, boyutunu, rengini vb. özelleştirebilirsiniz. Ayrıca Loox - Fotoğraflı Müşteri Yorumları, tüm incelemelerin tek bir yerde gösterilmesine ve sosyal medyada paylaşılmasına yardımcı olur. Bu nedenle, daha fazla müşterinin güvenini kazanabilir, satışlarınızı artırabilir ve çevrimiçi mağazanız için daha fazla trafik çekebilirsiniz. Üstelik bu uygulama, dünyanın her yerinden alıcılara daha fazla bilgi sağlamak için İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Almanca, Portekizce, Rusça, Türkçe ve Hollandaca gibi birçok dile çeviri sunuyor. Loox - Fotoğrafları Müşteri Yorumları'nın sunduğu tüm muazzam avantajlarla, dönüşümlerinizi kolayca artırabilirsiniz. 410 bin'den fazla websitesi Loox'a güveniyor.
ÖZET
-Müşterilerden otomatik olarak fotoğraf incelemeleri isteyin
-Zamanlamayı özelleştirin, form sorularını gözden geçirin, widget renklerini, yazı tipini, boyutu, konumu,...
-Kullanıcıların yayınlanan incelemelere genel bir yanıt eklemesine izin verin
-Birçok dilde çeviri sağlayın
-Hayranlarınıza ve takipçilerinize ilham vermek için fotoğraf incelemelerini sosyal medyada paylaşın
-Fiyat: 9.99 $/ay'dan itibaren.
14 günlük ücretsiz denemenizi buraya tıklayarak başlatabilirsiniz.
2) ReConvert Upsell & Cross Sell
Upsell ve Cross Sell, alışveriş sepeti hacmini ve ortalama sipariş değerini artırmanın harika bir yoludur. Markanızdan sipariş vermeye meyilli bir müşteriye ek ürünler veya daha pahalı ürünler sunarak satış hacminizi artırırsınız. ReConvert ile, yeni müşterileri tekrar eden müşterilere dönüştüren özel bir teşekkür sayfası (diğer bir deyişle sipariş onay sayfası) oluşturabilirsiniz. Sürükle ve bırak yöntemi ile açılış sayfanızı özelleştirmenize ve geri sayım sayaçları, kişiselleştirilmiş öneriler, satın alma sonrası anketler ve mağazanızdan yeni satın alan müşterilerle otomatik olarak yeniden etkileşim kurmanıza yardımcı olan yeniden sipariş düğmeleri gibi özelliklere erişmenize olanak tanır.
Amazon.com, Upsell ve Cross Sell kavramlarını çok iyi uygular. Müşteriye sipariş verdikten sonra sipariş onay sayfasında birçok ek ürün gösterir ve satış hacmini artırır.
ÖZET
-Shopify için özel teşekkür sayfaları
-Geri sayım sayaçlı indirim pop-up'ları
-Doğum günü SMS'i ve e-posta teklifleri
-Fiyat: Ücretsiz. Ayda 50 siparişle sınırlıdır. 50 sipariş üzeri ücretli planlar mevcut.
30 günlük ücretsiz denemenizi buraya tıklayarak başlatabilirsiniz.
Weglot, Shopify sitenizin tüm içeriğini saniyeler içerisinde çeviren ve kullanımı çok kolay olan bir çeviri uygulamasıdır. Weglot, Shopify sitenizdeki uygulamalar/editörler aracılığıyla oluşturulan içerikleri bile saniyesinde çevirir. Boyutu çok düşük bir eklenti olduğu için sitenizin hızı neredeyse hiç etkilenmeyecektir.
Weglot, aynı zamanda sitenizdeki yazıları/resimleri manuel olarak çevirmenize ve farklı dillerde SEO yapmanıza da olanak sağlar. Yalnızca 2020 yılında, 3 milyardan fazla sayfa Weglot ile çevrilmiştir.
ÖZET
-Sitenizi farklı dillere saniyeler içerisinde çevirir
-Tüm Shopify temaları ve uygulamaları ile uyumludur
-Otomatik ve manuel olarak çeviri imkanı sunar. Farklı dillerde SEO'ya olanak tanır.
-Fiyat: Ücretsiz. 2000 kelime ile sınırlıdır. 2000 kelime üzeri ücretli planları mevcuttur.
10 günlük ücretsiz denemenizi buraya tıklayarak başlatabilirsiniz.
4) GoAffPro Affiliate Marketing
Affiliate/Influencer Marketing, günümüzde bir marka için olmazsa olmaz bir pazarlama çeşididir. GoAffPro, mağazanız için eksiksiz bir affiliate ve influencer marketing çözümüdür. GoAffPro ile Shopify mağazanız için yalnızca 5 dakikada özel markalı bir satış ortağı portalı oluşturabilirsiniz. Özelleştirilmiş bir portal aracılığıyla mevcut müşterilerinizi birer satış ortağına dönüştürebilir, ürün düzeyinde komisyonlar ayarlayabilir, hem satış ortaklarınız hem de siz birden fazla yöntemle satışları şeffaf olarak takip edebilir ve birçok indirim kuponu oluşturabilirsiniz. Markalar tarafından yaklaşık $250,000,000+ Amerikan Doları GoAffPro kullanılarak elde edilmiştir.
ÖZET
-Markanıza özel kendi domaininizle satış ortaklığı paneli oluşturun.
-Hem satış ortaklarınız, hem de siz, şeffaf bir şekilde komisyonlu satışlarınızı takip edin.
-Ürüne veya satış ortağına özel komisyon oranları belirleyin.
-Fiyat: Ücretsiz planda birçok özelliği kullanabilirsiniz. Premium özellikleri için ücretli plana geçebilirsiniz.
Buraya tıklayarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
]]>
Şahıs şirketi nedir? sorusu çok merak edilen konulardan bir tanesi olmayı başarır. Özellikle şirket türleri konusunda araştırma yapan ya da bir şahıs şirketi kurmak isteyenler için bu soruya cevap vermek gerekir. Siz de şahıs şirketi nedir? sorusuna cevap arıyorsanız detaylı bilgilere hemen göz atabilirsiniz.
Şahıs şirketi; ortakların sınırsız sorumlu olduğu ve tüzel kişiliği olan işletmelerdir. Bir kişi tarafından kurulabildiği gibi ortaklık esasıyla da kurulan şahıs şirketlerinde ortaklık devri oldukça zordur. Çünkü şirket ortaklarının tamamı devre onay vermelidir. Bu yönüyle genelde tek ortaklı kurulan şahıs şirketlerinin küçük işletmeler için ideal olduğundan söz edilebilir.
Şirket kurmak toplumsal olarak çok büyük bir iş gibi görülse de aslında şahıs şirketi kurmak oldukça basittir. Bu nedenle de doğru adımları atarak şahıs şirketi kurmak oldukça kısa sürer. Peki, şahıs şirketi kurmak için neler gerekir?
Yukarıdaki belgeleri bir araya getiren bireyler şahıs şirketi kuruluşu için başvurur. Başvuru sürecini mali müşavir takip etse de pek çok durumda mali müşavirin de sorumluluklarını yerine getirmediği görülmektedir. Bu tür durumlarda bireylerin şahıs şirketi kurmak için özel çaba sarf etmesi gerekebilir.
Tüm bu zorlukları aşmaksa oldukça basit! mukellef.co ile şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeleri sisteme yükleyerek süreci dakikalar içerisinde tamamlayabilirsiniz. Üstelik kafanıza takılan soru işaretlerini de mesai saatleri içerisinde uzmanlara yönelterek cevaplara ulaşabilirsiniz. Eğer mukellef.co'dan ilk 3 ay %10 indirimli faydalanmak istiyorsanız buradan ücretsiz olarak hesabınızı oluşturabilir, ya da mukellef.co websitesinden kayıt aşamasında "Bizi nereden duydunuz?" sorusuna cevap olarak "211 Medya"'yı işaretleyebilirsiniz! :)
Şahıs şirketi kurarak her yıl vergi ödemek ve gelirinizi belgelendirmek mümkün. Ancak başlangıç aşamasında ve düzenli periyotlarla ödeyeceğiniz bazı tutarları bilerek hareket etmeniz gerekir. Başlangıç maliyetleri ve düzenli giderler olarak karşı karşıya kalacağınız tutarları aşağıda sizler için listeledik!
Yukarıdaki masrafların yanı sıra ödeme yapmanız gereken bazı diğer kalemlerle ortalama 600 TL gideriniz oluşacaktır. Tabii söz konusu tutar sadece başlangıç aşaması içindir. Düzenli aralıklarla ödenmesi gereken tutarlara bakıldığında aşağıdaki tutarlar dikkat çeker.
Tüm bu giderler düşünüldüğünde şahıs şirketinin yıllık giderleri 1291 TL olur. Bu masraflara ek olarak Bağ-Kur yatıracak ve işçi çalıştıracak olan şahıs şirketleri için prim ödemeleri de söz konusu olacaktır. Üstelik bu fiyatlar 2021 yılı için geçerli olup her yıl düzenlemeler çerçevesinde artış göstermektedir.
Şahıs şirketi nedir? sorusunu cevapladıktan sonra şahıs şirketi nasıl açılır? sorusuna cevap vererek vergi mükellefi olma sürecini hızlandırmak gerekir. Bu noktada aşama aşama ilerlemek sağlıklı olacaktır.
Gerekli belgeler düzenlendikten sonra bağlı bulunduğunuz Vergi Dairesi’ne başvuru yaparak şirket tescili yapmalı ve Vergi Hesap Numarası almalısınız. Bu süreçleri e-devlet üzerinden yapabileceğiniz gibi şahsen vergi dairesine giderek de yaptırabilirsiniz. Defterlerin alınması ve tasdik edilmesi sonrasında yoklama tutanağı düzenlenmektedir. Tutanak düzenlemesinde vergi memuru iş yerinize gelerek kontroller yapar.
Şahıs şirketi kuruluşunun bu aşamadan sonrası şirketlere bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Zira bazı işletmeler oda kayıtlarını yaparken bazıları için bu şart aranmaz. Bu nedenle de oda kaydı yapılıp yapılmayacağını muhasebeciden öğrenmek önemlidir.
Şahıs şirketi kurmak aynı zamanda vergi mükellefi olmak anlamına gelir. Bu kapsamda şahıs şirketleri aşağıdaki vergilerin muhatabı olur.
Şirket kuruluşu ve vergi ödeme süreçleri daha önce bu işlemleri yapmamış kimseler için oldukça zorlu olacaktır. Bu nedenle de size kolaylık sağlayan platform olan Mükellef ile şahıs şirketi kuruluş süreçlerinde hızlı çözümlere ulaşabilirsiniz.
Peki, Mükellef size neler sunar?
Şirket kuruluşu, vergi takip işlemleri ve e-dönüşüm süreçlerinizde sizlere yardımcı olur. Ödeme entegrasyonu sağlayarak müşterilerinizin kredi kartı ile ödeme yapmasına imkân tanır. Mobil ve masaüstü çözümleriyle de sürekli takip imkanlarına kapı aralar.
mukellef.co'dan ilk 3 ay %10 indirimli faydalanmak istiyorsanız buradan ücretsiz olarak hesabınızı oluşturabilir, ya da mukellef.co websitesinden kayıt aşamasında "Bizi nereden duydunuz?" sorusuna cevap olarak "211 Medya"'yı işaretleyebilirsiniz! :)
]]>
Online satış yapan birçok pazarlamacı kendi reklamlarını yapılan satış adedi ve satış hacmini(CİRO) kullanarak yaparlar. Fakat bu CİRO'ya ulaşmak için yapılan reklam harcamasından bahseden kişi sayısı çok azdır. Aylık 1 milyon TL ciro gösteren bir kişinin o satış hacmine ulaşmak için yaptığı harcama belki yine 1 milyon TL olabilir. Bu durumda aslında elde kocaman bir SIFIR vardır :) Hatta ürün maliyetini de hesaba katarsak, işletme zarardadır. Tam bu noktada karşımıza ROAS kavramı çıkar.
"ROAS(Return on ad spend) = Reklam harcamalarının getirdiği gelir" olarak türkçeleştirilebilir. Formulü ise şu şekildedir 👇🏼
ROAS = Reklamlardan gelen toplam satış hacmi/reklam harcaması
Örnek: 100 TL'lik bir reklam harcamanızın karşılığında 300 TL bir gelir elde ediyorsanız sizin ROAS'ınız 300/100=3'tür.
ROAS miktarı için optimal bir rakam yoktur. Sektörden sektöre, hatta üründen ürüne değişebilir. Bazı markalar 3 ROAS altında zarar edebiliyorken, bazı markalar 10 ROAS ve altında zarar edebilir.
Örnek: 4000 TL'ye mal olan bir mücevher 6000 TL'ye satılmaktadır. Bu mücevherin satışından elde edilen kar 2000 TL olmaktadır. İşletmenin bu üründen zarar etmemesi için bir ürünün reklam harcamasına ayıracağı bütçe maksimum 2000 TL olmalıdır. Buna kırılma noktası nedir. İşletmenin kırılma noktası ROAS'ı ise 6000/2000=3'tür. İşletme ROAS'ını 3'ün üzerinde tutması gerekmektedir.
İşletme, 3000 TL'lik bir reklam harcamasından bir adet mücevher satarak toplamda 6000 TL ciro elde ederse İşletmenin ROAS'ı 6000/3000=2' olur. İşletme toplamda 1000 TL zarar etmiştir.
Özetle, markanızın karda olması için gereken minimum ROAS'ı bulmalısınız ve bu rakamdan olabildiğince ROAS'ınızı yüksek tutmalısınız :)
]]>
Bu soru özellikle markasına özel E-ticaret altyapısı arayışına geçen birçok girişimci arasında son derece yaygındır. WooCommerce altyapısına karşı neden Shopify'ı tercih etmeniz gerektiğini bu yazımızda derledik. Keyifli okumalar! :)
Shopify'ın WooCommerce'a kıyasla 10 avantajı
1) Hepsi bir arada fiyat
WooCommerce ve Wordpress ücretsiz açık kaynaklı platformlar olsa da, bu platformlarda bir çevrimiçi mağaza çalıştırmanın maliyeti ücretsiz değildir. Güvenli ve canlı bir web sitesi oluşturmak için yine de hosting (barındırma), SSL sertifikaları ve eklentiler için ödeme yapmanız gerekmekte. Shopify'da barındırma, SSL sertifikası vb. ücretler aylık aboneliğe dahildir. Bu sayede işletmeniz büyüdükçe, maliyetleriniz yönetilebilir tutularak hosting (barındırma) maliyetiniz değişmez.
2) Dakikalar içinde satışa hazır
Shopify ile WooCommerce'i karşılaştırırken Shopify, kullanıma hazır bir çözüm sunmaktadır. Yani Shopify'a kaydolduğunuzda, çevrimiçi mağazanızı tamamlamanıza birkaç adım kalır. Kayıt sırasında alan adınızı bile seçersiniz. WooCommerce'de barındırma için kaydolmanız, bir alan adı satın almanız ve ardından Wordpress'e kaydolmanız ve bir eklenti olarak WooCommerce eklemeniz gerekir. WooCommerce'deki kurulum süreci, tüm ayrı bileşenler nedeniyle yönetilebilir olsa da, Shopify'a kıyasla biraz daha zor. Shopify'da neredeyse her şeyiniz hazır!
3) Güvenilir destek sistemi
Shopify ve WooCommerce karşılaştırmasında Shopify'da destek almanın ne kadar kolay olduğuna değineceğiz. WooCommerce'da destek, bilet desteği, WooCommerce belgeleri, canlı sohbet, e-posta ve bir blog şeklinde gelir. Shopify'da ise satıcılarının 7/24 telefon, canlı sohbet ve e-posta desteğine erişimi vardır. Ve bazı destek birden çok dilde mevcuttur. Ayrıca, e-ticaret yolculuğunuza başlamanıza yardımcı olacak yardım belgelerine, bir bloga, çevrimiçi kurslara ve hatta web seminerlerine erişebilirsiniz. (Henüz Shopify destek ekibinden memnun kalmayan birine rastlamadık :) )
4) Ücretsiz alt alan adı dahil
Shopify, her kayıtta .myshopify.com'da ücretsiz bir alt alan adı verir. Kendi alan adınıza sahip olmak istediğinize karar verirseniz, işlem Shopify'da yalnızca birkaç tıklamayla tamamlanabilir. Alan adının kullanılabilirliğini keşfetmenize yardımcı olan ücretsiz bir araç olan Alan Adı Oluşturucu'yu kullanabilirsiniz. WooCommerce'da, bir alt alan adı dahil olmadığı için alan adınızı bir üçüncü tarafla satın almanız gerekir.
5) SSL Sertifikası!
SSL sertifikası bir müşterinin sitenizden güvenle alışveriş yapabilmesine yardımcı olur. Web sitenizi güvende tutmaya yardımcı olan bir SSL sertifikasına sahip olmak hem WooCommerce'da hem de Shopify'da mümkündür. Ancak Shopify'da bu SSL sertifikası otomatik olarak dahil edilirken WooCommerce'da ayrı olarak ayarlamanız gerekir.
6) Sınırsız depolama alanı
WooCommerce ve Shopify, her ikisi de dosya depolama sunar. WooCommerce'da daha iyi dosya depolamaya erişmek için Amazon S3 Storage eklentisi aracılığıyla yılda 29 ABD doları ödemeniz gerekir. Shopify'da ödeyeceğiniz aylık ücrete otomatik olarak sınırsız depolama hizmeti de dahildir.
7) Birden fazla dil desteği
Web sitenizi birden çok dile çevirmek istiyorsunuz. Bu, hem WooCommerce hem de Shopify'da mümkündür. WooCommerce, üç dil için yılda 99 dolardan başlayan Multilingual Press adlı ücretli bir eklenti önerir. Shopify, Shopify, Shopify Advanced ve Shopify Plus planlarına sahip olanlar için Uluslararası Alan Adları ürünü aracılığıyla sınırsız sayıda dile izin verir. Tüm bölgeler için alan adları satın almayı veya bunun yerine bir alt alan adı kullanmayı seçebilirsiniz.
8) Süper hızlı site
Shopify, site hızını çok ciddiye alır ve Shopify sitelerini olabildiğince hızlı tutmak için çalışan bir performans uzmanları ekibine sahiptir. Hız puanınızı Shopify'ın yöneticisinde görüntüleyebilir ve sitenizin hızını olabildiğince hızlı tutmaya devam etmek için iyileştirmeler yapabilirsiniz. WooCommerce, site hızı üzerinde kontrole sahip değildir. Site hızınız, kiraladığınız barındırma hizmetine, sunucuları büyük sitelerle paylaşıp paylaşmadığınıza ve diğer dış etkenlere bağlı olacaktır. WooCommerce kullanıcıları genellikle web sitelerine site hızını düşürebilecek birden fazla eklenti ekler. Unutmayın, siteniz ne kadar hızlı olursa, müşterileriniz size o kadar çok para kazandırır! :)
9) PCI-DSS uyumluluğu
O da nedir? dediğinizi duyar gibiyiz :) Ödeme Kartı Sektörü Veri Güvenliği Standardı(PCI-DSS), tüm kredi kartı bilgilerinin güvenli bir şekilde saklanmasını sağlamak için tüm şirketler tarafından talep edilen bir sektör güvenlik standardıdır. Shopify, Düzey 1 PCI-DSS uyumluluğu sertifikasına sahiptir. Ancak WooCommerce otomatik olarak uyumlu değildir, uyumluluğu sürdürmek için bir üçüncü taraf eklentisi gerekecektir. Örneğin Stripe, PCI-DSS uyumlu bir eklentidir.
10) Kesintisiz hizmet
Siz hiç Shopify ile kurulan bir websitesine ulaşılamadığını gördünüz mü? Biz görmedik! :) Shopify, sağladığı barındırma(hosting) sunucuları ile markalara güvenli, hızlı ve kesintisiz bir hizmet sağlamaktadır. WooCommerce'da ise güvenilir ve kesintisiz bir hosting(barındırma) sunucusu bulmak tamamen size kalmıştır.
]]>