ROAS Nedir? Neden bu kadar önemlidir?
Online satış yapan birçok pazarlamacı kendi reklamlarını yapılan satış adedi ve satış hacmini(CİRO) kullanarak yaparlar. Fakat bu CİRO'ya ulaşmak için yapılan reklam harcamasından bahseden kişi sayısı çok azdır. Aylık 1 milyon TL ciro gösteren bir kişinin o satış hacmine ulaşmak için yaptığı harcama belki yine 1 milyon TL olabilir. Bu durumda aslında elde kocaman bir SIFIR vardır :) Hatta ürün maliyetini de hesaba katarsak, işletme zarardadır. Tam bu noktada karşımıza ROAS kavramı çıkar.
"ROAS(Return on ad spend) = Reklam harcamalarının getirdiği gelir" olarak türkçeleştirilebilir. Formulü ise şu şekildedir 👇🏼
ROAS = Reklamlardan gelen toplam satış hacmi/reklam harcaması
Örnek: 100 TL'lik bir reklam harcamanızın karşılığında 300 TL bir gelir elde ediyorsanız sizin ROAS'ınız 300/100=3'tür.
ROAS miktarı için optimal bir rakam yoktur. Sektörden sektöre, hatta üründen ürüne değişebilir. Bazı markalar 3 ROAS altında zarar edebiliyorken, bazı markalar 10 ROAS ve altında zarar edebilir.
Örnek: 4000 TL'ye mal olan bir mücevher 6000 TL'ye satılmaktadır. Bu mücevherin satışından elde edilen kar 2000 TL olmaktadır. İşletmenin bu üründen zarar etmemesi için bir ürünün reklam harcamasına ayıracağı bütçe maksimum 2000 TL olmalıdır. Buna kırılma noktası nedir. İşletmenin kırılma noktası ROAS'ı ise 6000/2000=3'tür. İşletme ROAS'ını 3'ün üzerinde tutması gerekmektedir.
İşletme, 3000 TL'lik bir reklam harcamasından bir adet mücevher satarak toplamda 6000 TL ciro elde ederse İşletmenin ROAS'ı 6000/3000=2' olur. İşletme toplamda 1000 TL zarar etmiştir.
Özetle, markanızın karda olması için gereken minimum ROAS'ı bulmalısınız ve bu rakamdan olabildiğince ROAS'ınızı yüksek tutmalısınız :)